Overslaan en naar hoofdcontent gaan

Een nieuw begin

Opmerkingen

8 opmerkingen

• Jelle

Hi Jack, allereerst welkom op het forum. Wat sterk dat je kiest voor jezelf! Een nieuwe versie zoals je het zelf aangeeft. Mooi ook dat je de stap hebt gezet om jezelf bij Cruks in te schrijven, jezelf kwetsbaar hebt opgesteld naar je omgeving én ook hier. Daar is moed voor nodig.  

Je verhaal raakt me en is herkenbaar. Zeker het stuk van boodschappen doen, maar geen geld meer hebben. Ook hoe je steeds verder over je eigen grenzen gaat tot de bodem is bereikt. 

Hoe ziet jouw weg naar hulp/een gokvrij leven eruit? En verschilt dit ten opzichte van de vorige periode ? 

0
  • Jack

Hoi Jelle,

Bedankt voor je reactie.
    Ik ben in gesprek met de huisarts en verder open blijven tegen degene die mij steunen/helpen. Verder moet ik accepteren dat ik nooit meer een gok kan wagen. Dat begrijp ik al te goed. Het verschil met de vorige periode is dat ik nu mij heb ingeschreven en er echt een punt achter wil zetten. Ik moet zeggen dat het de onrust in mijn hoofd al heeft verminderd.
    Maar ik weet dat er moeilijke momenten zullen komen. Dat wordt een uitdaging maar die ga ik aan.

0
  • Jelle

Super je dat in gesprek bent met de huisarts. Ik hoop dat je spoedig een plek treft waar je terecht kan. Je hebt een mooie hulpvraag omtrent het schuldgevoel, waardevol om dat van jezelf te weten en om mee te nemen tijdens een behandeling. 
    Mocht je tegen wachttijden oplopen, kan je altijd direct bij de AGOG terecht. Ken je deze lotgenotengroep? 

Fijn ook dat je rust ervaart door de inschrijving bij Cruks, dan is er meer ruimte voor je herstel. 

Ben benieuwd hoe de komende periode voor je zal zijn!

0
  • Dikkie

Hoi Jack … ik las net je verhaal en begon het meteen weer voor een 2de keer te lezen . Het voelde alsof ik in een spiegel keek terwijl ik het voor een 2de keer las en alsof ik het zelf had geschreven . Hoop dat alles goed gaat met je en dat je goede stappen vooruit hebt gezet . Groet

0
  • Jack

Hoi Dikkie,

Bedankt voor je reactie. Ik krijg dus een mailtje als hier iemand op reageert. Inmiddels gaat het goed met mij. Ik sta er steeds sterker in. Mede dankzij mijn ouders en oom en tante. Ik ben inmiddels 8 maanden verder en ik heb niets maar dan ook niets meer gedaan met gokken. Dat doet me veel. Ik sta nu op het punt mijn verhaal in persoonlijke kringen te delen. Aan goede vrienden. Maar dat maakt me al emotioneel als ik dit schrijf maargoed ik denk dat dat me alleen maar nog sterker maakt. Hoop dat ook alles goed met jou gaat Dikkie. En vergeet dus niet. Je bent niet alleen.

0
  • Dikkie

Hoi Jack .

Wat goed van je dat je al 8 maanden niets meer hebt gedaan met gokken . Ken je niet maar ben trots op je . Weet zelf hoe moeilijk het is dus bij deze wil ik je feliciteren met al 8 maanden clean zijn . Het stukje delen wat je gaat doen is alleen maar goed . De meeste zullen het begrijpen en juist veel begrip tonen , ik zal je vertellen je mist niets aan gokken . Ik ben nu op het punt om mij voorgoed uit te sluiten van het gokken . Dus Crucks levenslange verbod . Ben meerdere duizenden euro’s verloren afgelopen weekend en voel me echt een loser . Je zal vast wel weten hoe ik me nu voel . Dus hou vol , ik gun mijn gevoel wat ik nu heb niemand . Succes met het bekend maken van je verslaving aan je vriendenkring plus familie .

Groeten Dikkie

0
  • Jelle

He Jack, wat goed om te lezen dat je nu inmiddels 8 maanden gokvrij bent!
    Hebben de gesprekken met de huisarts een gevolg gekregen? Vwb het delen met jouw kring, het is krachtig en een teken van herstel door die kwetsbaarheid te tonen. Daarmee breek je met het verslavingsgedrag, het geheimhouden.
    Net als wat Dikkie aangeeft gun ik jou dat die kwetsbaarheid geaccepteerd wordt en dat je de ervaring op mag doen dan de mogelijke negatieve reacties slechts een gedachten is die ons bij de leugens hielden. Succes!

Laat je weten hoe het delen is verlopen?

0
  • Denise

Hoi Jack, veel herkenning in jouw verhaal.

Wat gaaf nu 8/10? maanden gokvrij!

Ben benieuwd hoe het nu met je gaat en of je al mensen in jouw omgeving er over verteld hebt.

0

U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.