Overslaan en naar hoofdcontent gaan

Mijn weg naar een gokvrij leven

Opmerkingen

6 opmerkingen

• sefa

Wat een inspirerende verhaal! Ook ik ben vandaag gestopt met gokken

0
  • Jelle

Wat dapper dat je de stap hebt gezet! Elke dag is er één. Ik kan me voorstellen dat er veel op je af komt. Hoe ziet de komende periode er voor jou uit?

0
  • Dikkie

Prachtig omschreven ….. dapper dat je de stap hebt gezet !

0
  • Jelle

Dankjewel Dikkie. Anderzijds ook goed om te lezen dat jij dit forum hebt gevonden!
    Ik las in een ander topic dat je afgelopen weekend jouw punt tot verandering hebt bereikt? Je staat er niet alleen voor en voel je vrij hier van je af te schrijven en te delen over jouw herstel. Ik ben benieuwd naar de stappen die je gaat ondernemen.

0
  • Denise

Dank je wel voor jouw verhaal Jelle,

Ik heb ook zoveel mogelijk mijn financiën vast laten leggen. Op 1 bankrekening komen al mijn inkomsten en gaan al mijn vaste lasten met een incasso vanaf, of met vaste overschrijving. Een goede vriend beheerd die, als er een keer een tandarts rekening betaald moet worden stuur ik die door. Zo heeft hij er niet veel werk aan en kan ik geen geld voor huur etc vergokken.

Daarnaast heb ik een boodschappen rekening, daarop krijg ik elke week boodschapppen geld. Maar je snapt als zwaarverslaafde ging ik daar toch weer mee gokken.

Nu mij dus ingeschreven bij cruks, dat scheelt al iets, maar ik zal toch goed op moeten letten dat ik niet in de fout ga. Ik heb alleen niet iemand in de buurt waarmee ik boodschappen kan doen, dus kan helaas niet alles afdekken. 

Ik hoop door hier regelmatig te posten dat het mij nu wel een keer gaat lukken niet meer te gokken.

0
  • Jelle

Hi Denise,

Je stelt jezelf al kwetsbaar op door het samen met een goede vriend te doen, dat is krachtig!
    Waar voorheen de verslaving/gokker in ons het liefst alles geheim hield, breng jij het nu aan het licht en is er minder ruimte om mee te gaan in de gok gedachten.

Wat ik zelf erg prettig vond was om de bonnetjes van de boodschappen te doorlopen met de persoon die mijn geld beheerd. Voor zowel mijzelf als ook om weer vertrouwen van mijn omgeving te krijgen. Dat gaf mij veel rust. En nu nog, tot op de dag van vandaag neem ik altijd een bon mee, uit automatisme.

Naast de focus op de mogelijkheden wegnemen om niet te kunnen gokken (cruks & financiën laten beheren) zit herstel voor het grootste gedeelte in gedragsverandering. Anders blijft het vaak een gevecht met de zucht en moet je varen op motivatie. Heb je met het oog hierop andere vormen van hulp overwogen of al op de planning?

0

U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.