Overslaan en naar hoofdcontent gaan

Hallo Demi Hier

Opmerkingen

6 opmerkingen

• Counselor

Hey Demi,

Ten eerste vind ik dat je onwijs dapper bent om deze stap te zetten. Goed dat je maatregelen gaat nemen, is het je al gelukt om je in te schrijven bij het Cruks register? Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat Cruks echt heel fijn is, het zorgt voor zowel rust in je hoofd als op je bankrekening. Als tip zou ik dan ook aanraden om je zo snel mogelijk in te schrijven.

Verder hoor ik je praten over schaamte en het delen van je verhaal, hier kan je op het forum uitstekend je verhaal doen en zal iedereen je steunen in je weg naar gokvrijheid! 

Zelf ben ik ervaringsdeskundige en op jonge leeftijd ook in aanraking geweest met het gokken, dus alleen ben je zeker niet. Hoe gaat het nu met je schaamte en het gokken?

Met vriendelijke groet, 

Jan

0
  • Jelle

Hoi Demi & Michelle,

Goed en moedig van jullie beide om hier te komen en jullie verhaal te delen!

@Demi, ik begrijp goed dat je er tegenop ziet om het te vertellen aan jouw omgeving. De mogelijke (negatieve) reacties weerhouden ons er vaak van om deze stap te zetten en hierdoor blijven we in het geheimhouden/dubbelleven. Terwijl juist dat ontzettend slopend is, alle ballen alleen hooghouden.
    Voor mij was het erg helpend hieraan te denken bij het delen. Dat door open en eerlijkheid ik ander gedrag vertoon dan ik deed tijdens de actieve verslaving.
    Je vraagt om advies en ik wil je hiervoor meegeven dat het voor mij geholpen heeft om mijn omgeving mee te nemen in hoe mentaal slopend deze ziekte is/was voor mij en dat ik ook heel graag wilde stoppen (ik nam hen mee in de stappen die ik wilde zetten naar hulp; huisarts, Agog, Cruks inschrijving zoals Jan tipt). Daardoor begrepen zij beter hoe de ziekte werkt én ze zagen dat ik er alles aan wilde doen. 
    Op onze site vind je ook de theorie achter de verslaving, dat kan het dragelijker maken, door te weten dat het een ziekte is waarvoor we niet hebben gekozen. https://www.loketkansspel.nl/wat-is-een-gokverslaving.html

De acceptatie vanuit mijn omgeving is uiteindelijk een brandstof geworden waardoor ik door bleef gaan met open en eerlijkheid. Mijn kwetsbaarheid kreeg ruimte.
    Ik gun dat jij hetzelfde mag gaan ervaren en hoor graag delen met jouw naasten is gegaan.

@Michelle, veel sterkte met de situatie! Hoe ziet voor jou de komende periode eruit?

0
  • Michelle anoniem

Wat een fijn antwoord. Bedankt !
    Ik ga gesprekken aan met de mensen om mij heen, CRUCKS sta ik al ingeschreven en ben afwachtende van een afspraak bij de praktijkondersteuner.
    Ik moet wel zeggen, dat ik wel zonder het gokken kan, alleen wil ik vaak ‘meer geld’ maken en dat is mijn fout. Ik denk dat mijn patroon, nu ik met mijn vriend heb gesproken wel deels is verbroken, maar goed nu derest nog !
    Hij is voor mij de belangrijkste persoon en de meest betrokkene ook om het feit dat het mede zijn geld is, nu alles oppakken om het goede voort te zetten.

0
  • Counselor

Hey,

Wat fijn om te horen Michelle, je bent goed bezig!

Mooi om te horen dat je door je vriend je patroon hebt kunnen onderbreken. Ik zou aanraden om er over te blijven praten met je vriend. Ik snap dat je niet dagelijks over je gokgedrag wil praten, wellicht is het één idee om wekelijks even over te hebben met je vriend. Wat zeg je er zelf van? 

Houd je ons op de hoogte?

0
  • Dikkie

Hoi demi Goessens ,

Ik herken ook je probleem en je bent idd niet de enige met een gok probleem . Ik denk dat als je er echt open voor staat om het je vriendinnen/ vrienden en mensen die dicht bij je staan te vertellen het je een enorme opluchting zal geven en een bepaalde last van je schouders valt . Schaamte is oké , maar het moet niet je leven beheersen , dus open en eerlijk zijner mensen zullen het echt begrijpen , door de steun die je zal krijgen en het begrip van je geliefde om je heen zal de schaamte verdwijnen

0
  • Dikkie

Zij-ner moet zijn …. Zijn en

0

U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.