Overslaan en naar hoofdcontent gaan

Wat is een gokverslaving (voor jou)?

Opmerkingen

15 opmerkingen

• Luna86

Bij mij begon het 15 jaar geleden langzaam werd ik gokverslaafd en de laatste jaren is het problematisch gokverslaving. Er is idd een verschil ik ben op een level dat als ik nu geen professionele hulp ga vragen dan weet ik het ook niet meer. Ik wil heel graag stoppen maar alleen lukt niet ik heb het zo vaak geprobeerd maar uit schaamte zocht ik nooit hulp maar nu sta ik ervoor open.

0
  • Emma

hi Luna, Wat super goed dat je ondanks de schaamte toch opzoek bent naar hulp, en hier terecht bent gekomen!

0
  • Luna86

Hey Emma, dank je wel ik moet gewoon vaker over praten met de juiste mensen dan zal het schaamte vanzelf wel minder worden hoop ik. Ik sta nu echt open voor hulp ik heb dit al een paar jaar in mijn hoofd wel niet wel niet aah ik kan het wel alleen etc. Nee het lukt niet alleen. Dus ik sta nu open voor professionele hulp.

0
  • An

Hoi Luna, goed dat je open staat voor professionele hulp. Mag ik vragen hoe het bij jou is begonnen?

0
  • Judith

Hoi ik speelde altijd al online nog voor het legaal werd, maar dat was voor fun. Het is bij mij een probleem geworden toen mijn moeder 3jr geleden overleed aan kanker op 65 jarige leeftijd. Ik kan en wilde het gewoon niet accepteren dat ze er niet meer was. Dus ik zocht een uitweg/ vlucht om niet aan mijn gevoelens en rouw toe te geven. Nu heb ik me 1 mnd geleden uitgeschreven via cruks en moet ik me eraan overgeven, voordat de financiele problemen ook tr groot gaan worden, maar het is pittig, maar kom er wel.
    Dit soort forums helpen mij heel erg kan zo ook mijn verhaal delen zonder vooroordelen over hoe stom ik wel niet ben

0
  • Luna86

Klopt gokken heeft vaak met emoties te maken ik weet er alles van. Ik was 16 jaar lang gokverslaafd dus de vooroordelen en schaamtes ik weet er alles van. Heel goed dat je ook weet waarom het gokken is ontstaan en hopelijk kun je t een plekje geven van je moeder mijn oma is vd week ook overleden maar ik probeer sterk te blijven en geen gekke dingen meer doen. Als ik het kan na 16 jaar om niet meer te gokken dan kan jij dat ook weet ik zeker :)

0
  • Judith

Dank je, moet idd de demomen onder ogen komen, alleen zo zal het me lukken. Gecondoleerd met het verlies van je oma. En knap dat je je verslaving hebt overwonnen, hoe moeilijk ook

0
  • Luna86

Dank je wel Judith. Wens jou ook heel veel succes en als wat is en je hebt t moeilijk of je wilt effe je verhaal kwijt dan ben ik er voor je.

0
  • Patrick

ik zal ook eens posten hier

ik doe dit nooit en ik denk wel dat ik een soort verslaving heb

maar ik ervaar het wel anders denk dan jullie

ik speel zelf altijd korte periodes.....maar ik heb geen zeg maar geen drang om te gokken ofzo

van ik moet gokken dat heb ik niet

wat ik wel heb dat als ik gok de bedragen steeds hoger en hoger worden

ik heb deze paar weken leningen genomen en het is natuurlijk gruwelijk mis gegaan:(

ik weet dat het stom is

en ja ik heb nu best een behoorlijke schuld:(

0
  • Jelle

Allereerst bedankt voor het delen Patrick. Moedig dat jij je zo open openstelt hier. 

Het is ook herkenbaar om niet elke dag te "moeten" gokken. Dat het weer voorbij komt op het moment dat er financieel ruimte is en de gedachte voorbijkomen met "Dit hou ik over aan het einde van de maand, daar ik een deel van afsnoepen om een gokje te wagen".

Onderstaand filmpje geeft mooi weer hoe dopamine werkt. Welk gevoel dit je geeft en dat je steeds meer (hogere bedragen) nodig hebt om tot een rush te komen.
    https://www.youtube.com/watch?v=HUngLgGRJpo&ab_channel=Filmbilder%26Friends

Hoe ziet de komende periode er voor jou uit om te stoppen met gokken?

0
  • Patrick

Ja ik heb gewoon onzettend stom gedaan een lening bij bondore genomen.En bij me eigen bank nu 8 jaar lang een lening terug betalen.Nou ja stoppen met gokken mischien toch zo een agog event bijwonen

Want bij mij heb ik gewoon korte periodes van gokken want ik taal er totaal niet naar eerlijk gezegt

maar als ik dan bezig ben dan gaan er grote bedragen doorheen die ik niet eens heb.

0
  • Jelle

Kort of lang, uiteindelijk heb jij wel besloten ermee te willen stoppen. Daarnaast heb je inzicht dat er geen zelfcontrole is op het moment dat je gokt.
    Goed dat je overweegt om een meeting van de AGOG te bezoeken. Ik hoop dat jij jezelf de tijd gunt om meerdere meetings te bezoeken en het daarmee een kans te geven of het iets voor jou kan zijn.

Sta je ook bij Cruks ingeschreven?

0
  • Leraar1979

Beste leden,

Ik weet niet of het handig is hier mijn eerste post te plaatsen, of dat ik me eerst netjes moet voorstellen in die sectie.

Hoe dan ook, ik ben Mark. Een 44jarige docent. Ik weet niet waarom gokken me zo in de greep kan hebben. En schaam me ervoor. Zoals vandaag. Maar dacht wie weet helpt het als ik het van me af schrijf en ik wellicht niet de enige ben die hiermee zit.

Heb nu weer es een moeilijke fase. Omdat ik een wat minder fijne jeugd had heb ik een wat lager zelfbeeld. Daarbij ben ik hoogsensitief. Geen handige combinatie. Heb ook weinig vrienden. En als ik dan weer es kamp met depressieve gevoelens is het zo raar dat ik dan ineens denk aan gokken. Want dat het me niet ontspant weet ik ook.  Ervaren jullie dat ook zo? Dat je dan toch neigt naar iets wat spannend is. Wellicht omdat dit me afleidt van de stilte in huis, eenzaamheid en een vlak gevoel.

Voor mij is in dan online poker gevaarlijk. Ik ken mensen die dat winstgevend spelen en ik denk dat ik dan als ik me niet lekker voel graag op deze “verkeerde manier” wil bewijzen. Dat ik toch ook wat moet kunnen winnen dus.

Maar uiteraard lukt dat me niet. Zit ik als een beetje een zombie in een trance uren te spelen. Is dat ook iets wat jullie herkennen? Je denkt dan aan niks anders en hebt geen zin in andere dingen te doen.

En als ik dan uren later de balans opmaak en weer moet constateren dat ik steeds net het onderspit delfde (meestal krijg ik iets als three of a kind of straat net als de ander full house heeft) voel ik me zo leeg en slecht. Het zelfbeeld krijgt weer een extra deuk. Ik bedenk me natuurlijk dat het zonde geld is, en ook het gevoel weer een avond niet ontspannen te hebben is erg zwaar.

Misschien moet ik maar denken dat in dit geval 100 euro geen 1000 is. Maar desondanks is het dan voor mij intens en stressvol.

Daarom schrijf ik me toch maar in bij cruks. Niet kunnen spelen zal wellicht een goed gevoel geven zodat ik me zo als ik ga slapen niet te erg “afstraf” voor mijn gokken. Maar kan denken: cruks is goede stap!

Sorry als wat ik schrijf wat warrig over komt maar dat komt omdat het zo vers is. Wie weet helpt het me ook om hier af en toe te praten met lotgenoten.  Zonder vrienden om tegenaan te praten is het anders best pittig.

succes allemaal met niet gokken !!

0
  • Jelle

Welkom op het forum Mark!
    Bedankt voor je open en eerlijkheid, dat jij je hiermee kwetsbaar opstelt is moedig.
    Het stuk wat je omschrijft als zombie in een trance is zeker herkenbaar. Even weg van alles om ons heen. Alleen het spel en ik, de spanning, dopamine en achteraf dan ook die klap van de realiteit wanneer de verdoving is uitgewerkt.

Dapper dat je de stap hebt gezet om jezelf in te schrijven bij cruks!
    Is de vraag die je aanhaalt "waarom in de greep van gokken" iets waar je dieper wilt induiken?

0
  • Mr

Toen de online gok wereld in Nederland werd gelegaliseerd heb ik tot vorige maand 5 k uitgegeven en afgelopen maand 1.4 toen ik die cijfer zag schrok k me dood gelijk gokstop maar gedaan voor dat geld had ik zoveel andere vette dingen kunnen doen van je fouten leer je zeg ik maar dan 😮‍💨

0

U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.